Quebec – ziua 2

Quebec, orasul, s-a dovedit a fi peste asteptarile noastre. De ce mentionam ca ne referim la oras? Ei bine pentru ca deseori se face confuzie intre orasul Quebec si provincia Quebec. Chiar si indicatoarele de pe strazi pot fi de multe ori derutante din cauza aceasta. E drept ca ai senzatia ca nu te afli in Canada, ci poate in vreun oras istoric din Germania, Austria sau Franta, insa are ceva aparte, ceva care te face sa iti doresti sa te intorci. Fiecare straduta pare ca are propria ei istorie, la fel si fiecare casa. Si pur si simplu nu te poti satura de plimbat in centrul vechi! Noi am inceput cu un tur cu trasura, doar pentru a auzi cateva povesti locale pe care altfel ne-ar fi fost destul de greu sa le aflam. Pentru 45 de minute am vazut intregul oras vechi, precum si cladirea Parlamentului si gradinile lui Abraham. Pretul unui tur cu trasura este fixat de primarie (90 dolari canadieni pe intreaga trasura, indiferent de numarul de calatori), asa ca nu se poate intampla ca unul dintre birjari sa ceara mai mult.

Am gasit Quebec-ul impanzit de decoratiuni de Halloween. Peste tot, fiecare casa avea propriul sau decor, iar pietele erau impodobite care mai de care mai impresionant. Halloween-ul este sarbatorit cu mare fast in Canada, iar decorurile iti iau ochii pur si simplu. Adevarul este ca am fost norocosi. Am venit in Canada in perioada perfecta, de inceput de octombrie, cand copacii sunt colorati in fel si chip si peisajele sunt absolut superbe, cand vremea este inca nu foarte rece, turistii sunt din ce in ce mai putini iar Halloween-ul bate la usa. Pe timp de vara, Quebec-ul este pur si simplu full de turisti, ceea ce poate fi destul de deranjant.

Castelul Frontenac este unul dintre cele mai frumoase si mai mari castele pe care le-am vazut vreodata. Pare cu adevarat desprins din poveste, iar imaginea este completata perfect de foisoarele mici, cu acoperisul in dungi verzi si albe, din interiorul carora se poate vedea o priveliste atat de frumoasa asupra raului St. Lawrence. Da, sa te tot plimbi ore intregi pe promenada din fata castelului, mai ales daca ai noroc de o zi insorita si calduroasa.

Am batut in lung si-n lat fiecare straduta din Upper City. Ne-am plimbat pe strazile ce urcau si coborau abrupt, am trecut prin dreptul fiecarei casute decorate cu flori la geamuri, i-am invidiat pe batraneii ce isi beau cafeaua in balcoanele mici ale caselor, privind lumea ce trecea pe strazi, am intrat in fiecare magazin cu produse artizanale si am incercat toate bunatatile dulci din sirop de artar, pe care le-am intalnit! Si au trecut ore in sir si parca nu ne puteam opri din mers. Zidurile cetatii sunt fascinante. Quebec este singurul oras din America de Nord care si-a pastrat zidurile originale ale cetatii. Din pacate insa, se pare ca Guvernul nu mai are suficienti bani pentru a sustine renovarea si consolidarea zidurilor si a cladirilor din interiorul cetatii, asa ca toate imbunatatirile vor trebui facute de acum inainte pe banii locuitorilor… Nu e de mirare ca pe alocuri case facute din piatra au fost acoperite cu tencuiala simpla, alba, din simplul motiv ca sunt mai ieftin de renovat in felul acesta… Ar fi pacat sa vedem in curand ca nu se mai pastreaza caracterul original al cladirilor, s-ar pierde mare parte din farmecul orasului vechi.

Basse ville, orasul de jos, este cel putin la fel de frumos ca si Upper City, cu ceva mai multe magazine artizanale, restaurante, fudgerii cu delicioase caramele din sirop de artar si cozi de castor la tot pasul. Am gasit chiar si traditionalele acadele din zapada si sirop de artar, facute chiar in fata noastra. Sau Coca Cola si chiar si bere indulcita cu sirop de artar. Ce sa mai… peste tot sirop de artar, in toate combinatiile posibile. Si surprinzator sau nu, siropul de artar nu este consumat doar ca desert, ci chiar si in mancarurile normale, ca sos sau ca si condiment. Delicios!

Ca peste tot in Canada, una dintre cele mai mari probleme o constituie parcarea. Pentru cei ce inchiriaza masina, parcarile sunt un factor ce trebuie luat in calcul cu mare atentie, pentru ca cele mai multe hoteluri (din Quebec in mod special), nu ofera parcare oaspetilor. Noi am avut noroc ca la Hotel du Nord, unde am fost cazati, sa avem parcarea inclusa in pretul camerei, iar pentru centrul orasului am parcat masina intr-una din parcarile publice, aproape de gradinile Abraham. Pentru 8 dolari pe zi, am avut asigurat locul de parcare, indiferent de cate ori aveam sa iesim din parcare.

“Ce interesant arata cladirea de acolo, o vezi? Cu partea aceea de sus circulara, pare a fi un restaurant rotativ, nu ti se pare?”. Intr-adevar, era vorba de restaurantul rotativ Le Ciel, din cadrul hotelului Le Concorde. Am avut norocul sa venim in Quebec chiar la doua zile dupa deschiderea restaurantului, asa ca nu am putut rata ocazia de a-l incerca. Stiam cat de mult ne-a placut restaurantul rotativ din Berlin, asa ca voiam sa il vedem si pe acesta. Si bine am facut, pentru ca privelistea deasupra orasului era extrem de frumoasa! Iar preturile erau rezonabile pentru un astfel de restaurant, mai bune chiar decat multe restaurante din centrul vechi al Quebec-ului. Si am decis ca de acum incolo sa incercam fiecare restaurant rotativ pe care il vom intalni!

Si pentru ca tot suntem la capitolul restaurante, nu putem sa nu mentionam Aux Anciens Canadiens, unul dintre cele mai vechi restaurante din Quebec, detinut de cateva generatii bune de catre o familie de quebecosi. Specificul restaurantului este frantuzesc si merita incercat, atmosfera este una foarte placuta, mancarea buna iar vinul delicios.

Asa ca la final de excursie in Quebec, trebuie sa recunoastem ca ne-am inselat in prima zi. Ploaia si oboseala si-au spus cuvantul, ne-au facut sa ne lasam prada unei prime impresii total gresita despre Quebec. Pentru ca in realitate, orasul acesta este superb! Si nimic nu poate fi mai placut si mai tipic canadian decat sa te plimbi pe fiecare straduta din centrul vechi, cu o inghetata cu sirop de artar in mana, uitandu-te indelung la oamenii care trec prin fata Frontenacului. Fii fara grija Quebec, ne vom incumeta sa venim si iarna, oricat de fioros te anunti!

One thought on “Quebec – ziua 2

1. ….nu trebuie uitata deviza – logo specifica provinciei Quebec..”Je me souviens…” / ” I remember….!!!!!!